2 oder 3 Flinten für´s Wingshooting ?

in Wingshooting 08.11.2013 10:55
von Gentleman • 1.512 Beiträge

Oft wird gefragt, warum sich Schützen einen Satz von drei Flinten bestellen. Es wird natürlich in den meisten Fällen nur mit 2 Waffen geschossen, aber hin und wieder gibt es auch mal einen Ausfall einer Flinte und für diesen Fall ist es gut noch eine 3 Flinte zu haben……aber hier die ganze Geschichte….
" Often we are asked why people order a set of three guns. I was lucky to be invited this week to shoot grouse in North Yorkshire where we had three excellent days sport, the weather was warm but not too warm, there was wind and the sun was not out. 2 people in the line of guns had gun failures (not our guns I hasten to add!) during the 3 days which left them shooting with one gun. With driven grouse, or in fact any game now when you are paying for double gun days, being left with one serviceable gun is quite a handicap. You will only get the 2 shots off at a covey, not 2 as they approach and 2 as they depart. So the purpose of the third gun is as a spare in the event of a malfunction. It should be taken on the hill and be ‘at hand’, to put in instant play should the need occur. For those people considering a pair of sidelock guns from our friends in London, it is well worth looking at ours. 3 guns and some change for the price of their 2!"

Loader.jpg - Bild entfernt (keine Rechte) 3-Sidelock-12g-Westley-Richards.jpg - Bild entfernt (keine Rechte) Set-of-3-Droplock-Lightweight-12g-Westley-Richards.jpg - Bild entfernt (keine Rechte)

Quelle der kleinen Geschichte: www.theexplora.com

>Die Flinte ist ein Instrument der Selbsterkenntnis. Sie lehrt uns verborgene Dinge<

zuletzt bearbeitet 08.11.2013 10:57 | nach oben springen

RE: 2 oder 3 Flinten für´s Wingshooting ?

in Wingshooting 11.11.2013 17:59
von edward • 2.329 Beiträge

Mr Gentleman, klasse!!!!
Zu den Grouse gebe ich noch meinen Senf dazu. Das wird dass thema meines Rentner-Daseins.
Edward

be fair
nach oben springen

Besucher

Wir begrüßen unser neuestes Mitglied: Cinkyn
Forum Statistiken
Das Forum hat 958 Themen und 5404 Beiträge.

Xobor Einfach ein eigenes Xobor Forum erstellen